Després d’unes
gustoses visites catalanes avui us vull parlar de dos temes.
Com alguns ja
sabeu, fa un parell de setmanes Nicaragua va estar en alerta vermella per terratrèmols.
Va ser una sensació ben estranya quan la porta va començar a tremolar, a fer
soroll i de cop i volta tot es movia, el terra, les finestres, l’aigua de la
galleda... van ser pocs segons, però el terratrèmol de 6,2 a l’escala de
Richter em va espantar. Tothom estava en alerta, tothom escoltava la radio,
sortia al carrer a preguntar, a informar-se, etc.. però realment amb molta
calma. Desgraciadament el terratrèmol no es va acabar aquí, les rèpliques van
seguir durant una setmana i mitja i la zona de Managua i el Pacífic van patir
les conseqüències més grans.
Per què els que
menys s’ho mereixen acaben reben el més fort? Per què famílies que amb prou feines
tenen un sostre ho han de perdre tot en uns instants de tremolors? És just? Segurament
no. Però d’aquesta mala experiència em quedo amb una cosa: la solidaritat entre
compatriotes nicaragüencs. Malgrat la pobresa d’uns i altres, malgrat les necessitats,
és un país amb molta humilitat i solidaritat. Nicaragua desafortunadament ha
patit molts desastres naturals, però gracies a la bona voluntat de molts
ciutadans hi ha famílies que no moren de gana, que no es queden sense un sostre
on aixoplugar-se... tots som persones i tots en algun moment o altre necessitem
el recolzament dels veïns, no ho oblidem.
Luxe, què és el
luxe? L’altre dia parlant amb el meu germà, en Guillem, ens vam formular aquesta
pregunta. Què és per nosaltres el luxe? Quin luxe ens han ensenyat els nostres
pares? Realment ho teníem bastant clar. El luxe que nosaltres coneixem i
valorem no és una tele de pantalla de plasma, no és un cotxe descapotable, no
és un xalet a primera línia de mar...el luxe que valorem és estar feliços,
estar envoltats de gent que ens estima i fer allò que sentim, allò que desitgem
i que ens marquem com a objectiu.
Parlant amb el
Guillem jo em “queixava” de les poques comoditats que tinc aquí, però al
formular-nos aquesta pregunta vaig haver de callar i reflexionar sobre això. No
tinc rentadora, no tinc una porta a l’habitació, però tinc una feina que m’agrada,
tinc una família que m’estima, tinc uns amics que em valoren, tinc somriures de
nens i nenes, tinc un munt de coses no materials que m’omplen cada dia...què
més vull?
Quin és el vostre
luxe?
Visca la terra
lliure!
Salut
Joana: llegir els teus escrits m'omple de felicitat. Comprovar que els teus valors son els humans per davant dels materials em fa sentir orgullòs.....Tens tota la raó del mon: som molt, però que molt afortunats perquè tenim més del què necessitem materialment i el sac de sentiments humans el tenim a vessar. Estem rodejats de persones a les que estimem i som estimats.
ResponEliminaMoltes vegades estem tristos, deprimits ...perquè no tenim alló que desitgem . Però essent objectius i mirant el nostre entorn ens hauria de caure la cara de vergonya de voler tenir encara més....i no em refereixo a coses materials. Per això em fa sentir bé llegir aquesta reflexió en la que valores el què realment és important.Un petó enorme. Titó
Tenir aquests fills sí que és un luxe, endavant!
ResponEliminaMama