Altre cop vaig volar cap un altre país, cap a Mèxic. Feia anys que tenia
ganes de visitar la família catalano-mexicana i el desembre vaig tenir la
oportunitat de fer-ho.
De nou vaig tenir aquella magnifica sensació de neguit abans d’agafar un
avió per conèixer una nova terra. Què em torbaria a Mèxic? Hi havia gent que em
deia que vigilés, que era molt perillós, d’altres que estigués tranquil·la a
DF, que hi havia molta cultura, que era un país desenvolupat, que hi havia
molta pobresa, que era preciós, etc. Doncs suposo que ningú i tots tenien la
raó. Mèxic és un país molt gran i amb moltíssima varietat on hi pots trobar de
tot. Només DF té 23 milions d’habitants i cada barri sembla una ciutat
completament diferent al barri veí.
Podria explicar moltes coses de Mèxic però només us diré les dues coses que
més em van impactar: en primer lloc la immensitat de la ciutat, és brutal
arribar de nit amb l’avió i veure una gran extensió de llums que no s’acaben
mai!!! Si no m’equivoco la ciutat de Mèxic fa 50km de punta a punta, 5 vegades
més que Barcelona. Això implica que quan et mous per la ciutat i vols anar
algun lloc et diguin: està a prop, a uns 10 km... Per altra banda, tots
coneixem que a Mèxic els agrada molt el chile, el menjar picant. Però no em
podia imaginar que fos tan exagerat. A la tau la d’un restaurat et posen 6 o 7
pots de diferents tipus de chile!! A part que li posen chile a tot tipus de
menjar o beure, a la cervesa, als gelats, a la fruita, etc... si menges com un
mexicà preparat perquè et surti foc de la boca, el nas i les orelles.
A part de fer el turista per la ciutat, vull agrair a la família de Mèxic i
als tiets que viuen allà per la bona acollida i per fer-me sentir coma casa, va
ser una molt bona experiència passar els dies de Nadal a DF.
Després d’aquests bons dies per terres Mexicanes vaig tornar cap a
Nicaragua a passar el cap d’any. També va ser una experiència diferent. Vaig
sopar amb la família d’una amiga i a les 12 en punt els petards van començar a
explotar i vam trencar i ballar la típica pinyata. Vaig passar una bona estona
i va ser divertit viure-ho diferent, però desgraciadament no tota la nit va ser
de flors i violes, alguns successos a la ciutat van fer que a la matinada la
festa girés la truita i tot canviés. En la pròxima entrada us ho explicaré.
Molt bon any per tots i totes, i sobretot...
Salut!
Me'n alegro moltissim de les noves experiències mexicanes. Petons .... amb ganes de saber si et veuré a final de mes. Titó
ResponElimina